4 Mart 2015 Çarşamba

İzledim - Fringe - Yabancı Dizi




Ben bu diyizi çok severek izlemiş ve bittiğine çok üzülmüştüm. Hatta o kadar çok etkilenmiştim ki rüyam da bile gelecek bölümleri kendim düşündüğüm gibi izleyebiliyordum. Tabi ki herşey umduğum gibi gitmiyordu gerçek bölümleri izlediğim de. Ama çok severek izledim canım sıkılsa yine izlerim, hep izlerim.


Fringe neymiş, nasıl diziymiş, konusu neymiş bakalım?


USA-Canada 2008 yapımı, Bilimkurgu, gizem, dram ve gerilimin iç içe geçtiği yapımda bir özel ajan, bir bilim adamı ve oğlundan oluşan üçlümüz, bir dizi inanılmaz olayla bağlantılı ölümcül bir gizemi çözmeye çalışıyorlar...Tüm yolcuların ve mürettebatının ölmüş olduğu, içinde hiçbir hayat belirtisi bulunmayan bir uçak Boston Logan Havalimanı'na iniş yapar... Bu gizemli olayı araştırmak üzere, FBI Özel Ajanı Olivia Dunham (Torv) görevlendirilir. Ancak araştırma esnasında ortağı Özel Ajan John Scott, ölümün kıyısına gelir.Çılgına dönen Dunham, umutsuzca ona yardım edecek birilerini aramaya başlar. Bu durum, özel ajanımızı günümüzün Einstein'ı Walter Bishop'a (Noble) götürür. Ancak Bishop, 17 yıldan fazla zamandır akıl hastanesindedir ve ona ulaşabilmenin tek yolu da asi oğlu Peter'ı yardım etmeye ikna etmekten geçer. Özel Ajan Philip Broyles'ın emrindeki üçlümüz, zamanla o ölümcül uçakta yaşananların, çok daha büyük ve şok edici bir gerçeğin sadece ufak bir parçası olduğunu keşfedeceklerdir...



Kısacası bu evet, ama dizi 5 sezon sürüyor. her bölümü heycan verici. 5. sezonun 13. bölümü finalle bitmiş bulunmaktadır. Kim paralel evrenin varlığına inanabilir ki?! Bilim-Kurgu da sınır tanınmaz bir dizi. Anlat anlat bitmez, ama maalesef dizinin kendisi bitti :( Hala üzülüyorum!  Sizde en çok Bilimkurgu severseniz diğer türler de olsa içinden ne de güzel olur diyenlerdenseniz ve hala izlemediyseniz hemen izleyin derim! Bu tür dizileri sevenler asla izlediklerine pişman olmayacaklarına eminim!



Diziden seveceğiniz bir kaç replikte koymamak olmazdı,


*
Ancak IQ’nuz benden daha yüksekse ne düşündüğünüzle ilgilenirim.
*
Kendimizi olduğuna kabullendirdiğimiz sınırlar dışında hiçbir sınır yoktur.
*
Seninle geçirdiğimiz zamanlar çalıntıydı. Seninle olmak için kaderi değiştirdim. O kadar süre birlikte olmamamız gerekiyordu ama olduk. Ben o zamanları dünyalara değişmem. Sana veda etmek istemiyorum. Diyeceğim şu ki, seni seviyorum oğlum.
*
Tanrı’nın konumu ile kendi konumumuz arasındaki farkı ortadan kaldırmaya çalışmak, her bilim adamının başına gelebilecek bir tehlikedir.
*
Çaresizce özlemini çekmenin, ne kadar korkunç bir şey olduğunu bilmiyorsun.
*
Peter: Kalbi durdu. Ne yapacağım?
Walter: Kokainin var mı?
Peter: Tabii ki yok!
Water: Kötü oldu o zaman.
*
Birinin yanında olmak ve onun seni bırakmayacağına güvenmek cesaret ister.
*
Sadece en ileriye gitme riskini alanlar, nereye kadar gidebileceklerini bilirler.
*
Bazen gerçekleri, yalnızca aklını imkansıza açtığında bulabilirsin.
*
- Ya sana senden nefret ettiğimi söylersem
+ İnanırım.
– Senden nefret ediyorum.
+ İnanırım dedim. Uzun zamandır kimseye inanmadım.
– Çok yalnızsın.
+ Ama hala hayattayım.
*
Sanki birileri deneyler yapıyor ve bütün dünya onların laboratuarı.
*
İşin gerçeği delilik için bir tedavi yok, bu sadece bir hayal. Delilikten kurtulmak için geçilen yollar çetrefillidir. Sadece en şanslıları, esas dünyaya giden yolu aşağı yukarı bulurlar.
*
- Bira ister misin?
+ Saat sabahın 6 buçuğu.
- Ama bütün gece ayakta kalırsan zaman sadece anlambilimcilerin derdi olur.



8 yorum:

  1. en sevdiğim dizilerden biri her bölüm ağzım açık seyrederdim :-))

    YanıtlaSil
  2. takibe aldım tatlım seni , bana da beklerim
    http://meleginhediyeleri.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
  3. ilginç oldu şimdi bu diziyi burada görmem. yıllar önce -ki lostun prison break'in ortalığı kasıp kavurduğu vakitler- bir arkadaşım üstelik iki sezonluk bölümü hediye etmişti. bir iki bölüm izleyip devamını getirememiştim. fena değildi ama hani okuma zamanı gelmeyen kitapları gibi kaldırıp koymuştum bir kenara. hazır elimde izleyecek dizi yokken yeniden bir şans versem fena olmayacak gibi.sanki.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Prison break için de ben aynısını yapmış olabilirim. ( hala tamamını izleyemedim ) İzleyecek yabancı dizin yoksa izlemelisin ve bolca yabancı dizi önerilerini bekliyoruz :)

      Sil
    2. hah bu daha da ilginç oldu. bu yorumunu görmeden dün akşam blogumda 'dizi avına' çıktım :)
      preson break ilk üçümdedir ama zevkler renkler tartışılmaz malumun.
      fringe'i sevdiysen flashforward vardı. tek sezon oynatıp kaldırdılar. ama müthişti bence. seversin mutlaka.
      sonra 4400 vardı. fena değildi ama bir süre sonra sıkıldım ben.
      diğer sevdiklerimin çoğunu blog yazımda gördün zaten..
      ama iskandinav dizilerini özellikle tavsiye ediyorum.
      borgen müthiş mesela. polisiye seversen forbrydelsen,ve bron-broeni de çok sevdim.

      Sil
  4. Bu diziyi başından sonuna çok severek izlemiştim, keşke devam etse :)
    Takipteyim, bana da beklerim :)
    seasonsketch.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil