5 Temmuz 2013 Cuma

mavi.



Maviyi soruyordun, gözlerimden yüzüme yayılan maviyi mi
bir renk değildir mavi huydur bende.

Edip Cansever


Uzak bir mavi kızın gözlerindeki bulut
burada içimize yağacaktır, inandım,mavi
bir yağmurluğun da olsa şiirden ıslanırdın!

Haydar Ergülen

Açılıp kapandıkça sevdam
kapanıp açılıyor mavi.

Cemal Süreya

Hepiniz uykudayken.
Uyanır bakarsınız ki mavi.

Orhan Veli Kanık

Eskiye yeniden başlasam olmaz,
Yakıştırsam olmaz, yazmasam olmaz,
Maviye boyadım, baktım mor çıktı.

Özdemir Asaf
Bir maviyi durup dururken
birine benzetiyorum

Turgut Uyar

Mavi gözlerin kelepçesi yüreğimin
kirpiklerin demir parmaklıkları andırıyor
İşte! yine tutsağınım al götür beni istediğin yere
nasıl olsa ikimizde aynı hücrenin maviliğindeyiz.

Ümit Yaşar Oğuzcan

Bu ne bu
Bu noksan gökyüzü ne
Bu mavi ne menem mavi
Neyin nesi bu bulut

Metin Eloğlu

Ben seni
Çok sevdiğimi anlarım
Gökyüzü mavi iken.

Fazıl Hüsnü Dağlarca

Bir mavi gecede başlamıştı sevdamız
Ve maviye çalmıştı bütün umutlarım o gece

Ahmet Selçuk İlhan

Beyaz, ipek gibi yağdı kar
Yağdı kirpiklerine bir kızın
Yağdı mavi bir nehre
Saçlarıma yağdı

Ataol Behramoğlu

Midemde ve beynimde
Mavi mavi tüten sigara
Giderek mora çalıyor
Yalnızlık, yalnızlık
Bari sen elimden tut

Ahmet Erhan

Ben sana kırmızı kiremitli bir çatı
Begonviller ve bir mavi kapı
Ve illa amansız bir avlu getirsem.

Birhan Keskin

Sen mavi bir tilkiydin, binmiştin mavi ata,
Ben belki dün ölmüştüm, belki de geçen hafta.

Sen bana çok güzeldin, senin ayakların da.

Ülkü Tamer

O mavi gözlerini bir daha son defacık
Dünya gözüyle görmek hüner diye bekledim..

Cemal Safi


Karayı kaldırın mavi koyun umudumu yitirmedim
Beni çağırın gülümserken uykunun bir yerinde

Gülten Akın

Gözlerimden çıkıyorsun
Sokağa
Mavi mavi.

Melih Cevdet Anday


gözlerine bakıp sanki mavi diyeceğim
sanki çocuk diyeceğim
aydınlanacaklar

Attila İlhan


mavi efendim benim,
kadırganızı karaya çektim
bundan böyle kendiniz biliniz beni.

Murathan Mungan

Maviye maviye çalar gözlerin
Yangın mavisine
Rüzgarda asi
Körsem
Senden gayrısına yoksam
Bozuksam
Can benim düş benim
Ellere nesi
Hadi gel
Ay karanlık

Ahmed Arif

0 yorum:

Yorum Gönder