25 Haziran 2013 Salı

Deliler Kanatlarından Vurulur Amelié



Çatlamış dudaklarına dokunarak başlıyorum yine her duaya 
ne zaman aralarından sızıp düş dolu bir geceye düşmek istediysem de 
ya adabı bozluluyordu kızıl gecenin 
ya da meleğin göğsündeki iri tümör 
göç yollarını gösteriyordu tanrıya. 

Ki biz daha Babil'in asma bahçelerine dalıp ham düşler tarifsiz aşklar toplayacaktık. 
Kim kovdu açlığına konan serçeyi? 
Şimdi 'iyi çocuktu' denerek anılmaya devam ediyor 
Babilin aklındaki son yeniçeri. 
Meleğin göğsündeki kutsal tümör 
terkedilmiş şatomun penceresinden sonsuza sarkan Rapunzel'in huzuru için uygun görüyor
kudretiyle yakan beyaz atlı bir mermeri. 

Ben dün gece o yük vagonuna tüm sırlarımı icra edip 
kendinden başka hiçbir çocuğu güldüremeyen palyaçonun gamzelerinde 
hâlâ canlı bir yanlarını aradım. 
Hâlâ gülebiliyorduk ne güzel! 
Ben dün gece o yük vagonunda 
son sevgilime mektuplar yazdım; 

'Bindiğin minibüste otomatik kapı çalışırken sakın basamakta durup beni düşünmeye kalkma. O kapı kutsal bir cin giyinip seni çarpmadan önce; birikmiş ev kiraları ve bir kaç birikmiş faturayı son meleğe kilitlemiş olmanın sevinciyle çoktan pılımı pırtımı toplayıp düşüncenden çok daha fiyakalı bir dişi düşünceye taşınmış olacağım.' 

Meleğin göğsünde kutsal tümör 
ve ona saplı bir yeniçeri süngüsü. 
Şimdi beni iyi dinleyin abiler ablalar; 
devrik bir cümlenin içinde aranan çatısız filler gibi koyu bir aaaata gebe bu özne olma güdüsü. 
Bu ünlem 
Bu bahar. 

En yakın hastanenin çok uzağında doğurmasaydı eğer beni annem inanın 
kendi yarıklarıma özlemden tampon yapmasını öğrenir 
sırlarımı bilet niyetine anlatmazdım o vagona. 
Benim ceseti güzel sevgilim 
ben aslında mezarının başında okuyabileceğim yeni bir dua öğretsinler diye yattım o kadınlarla. 
Şimdi toprağına sığınıp hepsinden özür dilerim. 


Meleğin göğsünden Allah'a yükselen kutsal tümör 
ahbab kılacak yine bu gece koca şehri sancılarla. 
... 


'Unut O'nu evlat' diye yazdı reçeteme doktor: 
Sabah öğlen akşam; aşk karınla. 



NECMETTIN TOPCU

0 yorum:

Yorum Gönder